Posted on

Parfum și marketing, clasic și online

parfum de flori

Vom face o mică incursiune în marketingul online vis-a-vis de parfumuri. Vă vom explica de ce au apărut blogerii de nișe sau generaliști. De ce un influencer ar putea fi soluția unei afaceri de succes.

Cine are nevoie de producția de esențe

De pe urma parfumurilor trăiesc mai mulți oameni. Primii care au mirosul ca sursă de existență sunt florarii, dar am putea spune că aceștia nu sunt cei mai importanți. Într-o industrie horticolă, inginerii ar trebui să fie cei care stăpânesc destinele fiecărei flori. Însă un inginer horticol, unul care spune când se pune sămânța, când se udă și când se culege floarea, s-ar putea să nu fie o fire prea prietenoasă. S-ar putea chiar să facă totul așa, ca o rutină.

parfum frezii
Parfum de frezii… bănuiți câte flori necesită un astfel de flacon!?

Florile, în viziunea unor ingineri horticoli, s-ar putea să nu fie decât obiecte de profit. Iar parfumul un accesoriu…

De pe urma unui parfum scump s-ar putea să mai trăiască niște culegători de flori rare. Asemenea săracilor din poveste. Care pentru un bănuț îți vor aduce floarea cea mai parfumată. Sunt oameni care au destinul sigilat, asta le oferă viața, asta știu să facă și așa vor muri. Culegătorii de flori rare de prea puține ori se vor ridica desupra condiției lor. Pentru fiecare petală, pentru fiecare strop de parfum ei vor merge pe cărări stâncoase, la vremea când dă roua sau pe înserate. Și vor culege efemerul.

Ei, dar adevărații profitori, adevărații beneficiari ai industriei parfumurilor sunt parfumierii. Evident, vorbim despre aceia care știu să extragă esența unui miros, nu fitecine care ia o presă, bate un mănunchi de flori de câmp, le scoate seva și obține un miros. Este mai ieftin ca la magazin, acesta este mobilul experienței lor. Un parfumier adevărat însă, va lucra cu fler. El știe că dacă ia o picătură de senzație cu una de elixir va obține un vis. Sau, mai precis, dacă parfumierul a stat zile întregi și și-a îmbibat buricele degetelor în praful timpului din rețetele de demult, s-ar putea să obțină o minune de parfum.

Minunile de parfum arareori țin mulți ani. Putem măsura pe degete parfumurile veșnice.

Și mai câștigă producătorii și comercianții. Ei țin flaconul în vitrină, în pultul acela delicat și scump, unde dacă-ți scapă cotul și ai spart ceva te-ai făcut de ocara unui mic Univers. Ei trebuie să câștige, altfel nu există nimic pe lume, fără comerț nu este nimic…

Parfumier… un job riscant

Jurnaliștii de parfum

Mai există cineva care abia acum începe să se impună: jurnaliștii de parfum! Rolul lor este greu de înțeles de un public neavizat. Dar el există. Marketingul pentru magazine de cosmetice, pentru site-uri de prezentare, pentru orice magazin online de fapt se reduce la felul în care știi să agăți un client. De felul cum știi să-l ții și să-l faci să cumpere.

 Jurnaliștii de parfum sunt ceva indispensabil. Degeaba ai cea mai bună marfă dacă nu află nimeni de ea. Nu este o metaforă, este o realitate. Iar dacă veți avea răbdare să citiți până la capăt acest text veți înțelege tot. Să începem cu un exemplu.

Michelyn Carmen este o femeie frumoasă ca un parfum scump. Este editorul șef al ceea ce va fi viitorul în marketing și ne referim acum la CaFleurBon.Com. (În traducere liberă ar fi ceva de genul: O floare așa cum trebuie!) Puteți citi în site-ul lor mai multe, noi însă ne vom opri să vă explicăm cum funcționează afacerea.

parfumier
Michelyn Carmen – parfumier

Michelyn Carmen colaborează cu zeci de freelanceri care știu o mulțime de lucruri despre parfumuri. Sunt un fel de parfumieri virtuali. Explică tot și crează povești. Au contracte de copywriter cu această doamnă. Mă rog, cu firma condusă de dumneaei.

Cine are o afacere cu parfum și vrea să iese în evidență apelează la CaFleureBon. În schimbul unor sume care nouă ni s-ar părea exorbitante, clienții primesc texte unice ideale pentru a fi incluse în site.

Dar aceste lucruri funcționează în America și în Occident. Acolo unde un „influencer” sau un „editor web” sunt joburi bine plătite.

Promovarea altfel

În multe articole anterioare încercam să vă explicăm cam cum se promovează un parfum, un set de parfumuri, de ce industria aceasta este una dintre cele mai receptive la noi metode de marketing. Cel puțin deocamdată, în România, zona parfumurilor este încă una aflată la început de drum în ceea ce privește promovarea online și marketingul. Fără a ne hazarda, am putea estima chiar că aceia care acum știu să pornească businessul lor parfumat, peste puțin timp vor fi departe.

Iar cei care ignoră difuzarea online și rămân adepții metodelor clasice, vor constata că tot în online vor ajunge. Costurile vor fi însă mai mari…

Jurnalism pentru industria parfumurilor

Ideile că un magazin online de parfumuri se promovează online doar pe buna construcție a site=ului, pe un cod sursă elevat, pe schimburi de legături și un server rapid sunt depășite deja de realitate. Evident, contează, dar nu doar ele, mai bine zis vor conta și în viitor dar ponderea lor se va reduce. Ar mai fi și credința că un blog te scoate rapid în față. Este și nu este. Și, atunci, cum să creștem o afacere cu parfumuri!? O întrebare pertinentă iar răspunsul trebuie să țină cont de evoluția pieței.

În primul rând, un magazin online de parfumuri este cu atât mai apreciat cu cât conținutul lui tratează mai pertinent tema. Să luăm un exemplu, să discutăm despre două site-uri cu parfumuri. Ambele au cam aceeași marfă, ambele au descrieri „chic” la flacoanele cu parfum, ambele au site-uri făcute de „meseriași”, amândouă au un blog… și atunci cum se face diferența!? De ce unul este mai în față, iar altul mai în spate dacă amândouă par a avea aceeași cantitate de informație. Amândouă vorbesc la fel despre parfum… unde se face diferența?

Google are un indice care tratează un site cam în felul acesta: dacă un site este despre o anumită temă și cineva ajunge la el căutându-l, dacă stă puțin timp pe site înseamnă că nu e atractiv. Dacă zăbovește destul timp citind și studiind site-ul, înseamnă că este chiar interesant. Că site-ul este chiar despre tema respectivă…

Pe cale de consecință s-a născut un indicator: rata de respingere! Altfel spus, cu cât rata de respingere a unui site este mai mare, cu atât înseamnă că este mai neinteresant iar el va fi plasat în spatele concurenților lui. Logic nu?

Cum poți face un vizitator să stea pe site-ul tău? De exemplu, ai putea să-i oferi ceva interesant de citit. Și dacă-i place, foarte probabil va dori să mai citească, să vadă și alte pagini. Înseamnă că site-ul este interesant. Că într-adevăr tratează tema aceea pentru care a fost căutat.

Așadar, oferă-i vizitatorului (cel puțin) un motiv să te citească. Ori acest lucru nu este în stare să-l facă oricine. Iată de ce a fost inventat jurnalismul online. Aceasta este motivația pentru care unii s-au specializat în scrierea de bloguri, de articole despre parfumuri și florile din care se fac cele mai bune esențe. Deși pare o chestie ușoară, adevărul este că e foarte dificil să ții pe cineva pe site. Să citească, să vină și a doua oară, să cumpere parfumuri!