De la parfum la elixirul tinereții
aprilie 6, 2019Parfum și marketing, clasic și online
mai 3, 2019Marketingul și parfumurile merg mână în mână. Ca să vinzi un parfum trebuie să-i faci reclamă, să-l ridici în slăvi și să spui câteva cuvinte magice. Trebuie să le repeți obsesiv, să le difuzezi pe canalele de promovare, într-un cuvânt ai nevoie de acea poveste care, spusă la nesfârșit, te face și pe tine să o crezi. Aceasta este o variantă despre promovarea celor mai bune parfumuri…
Desigur că un parfum ca să se poată vinde trebuie să fie și bun. Adică să placă. De multe ori însă parfumul chiar dacă este bun, asociindu-l cu o imagine nepotrivită nu vei reuși să-l vinzi. Cele mai solide exemple s-ar putea da de aici, din România, unde există un număr de vedete care și-au lansat colecțiile lor de parfumuri dar… n-au prins la public. De ce!? Pentru că vedetele n-au fost ele chiar vedete. Mai degrabă țațe, dar nu ne vom referi cu subiect și predicat la niciuna dintre ele, tocmai pentru a nu le da ocazia să „strălucească”!
Cum se vinde un parfum la Hollywood
Vedetele de cinema nu se nasc experte în parfumuri. Ba, dimpotrivă, am putea spune că nu este obligatoriu să fie cele mai pricepute ființe în arome și mirosuri. Să ajungi vedetă de cinema, la Hollywood, dincolo de talent cu carul ai nevoie de șansă. În general, cine este vedetă acolo are și destul creier să priceapă șansa, are atâta cap să profite cât poate de ea. Așa se vinde o imagine!
Cele mai scumpe parfumuri au devenit scumpe nu neapărat pentru că sunt cele mai bune, mare parte din costul lor se datorează reclamei. Să luăm un exemplu, un parfum dintre cele mai scumpe: Notorious de la Ralph Lauren. Mă rog, a fost în top acum câțiva ani…
Cum se vindea!? Se spunea că este parfumul femeilor îndrăznețe, care știu ce vor de la viață! Pentru femei sexy, cu caracter puternic, frumoase și capabile să sucească mintea celui mai încăpățânat bărbat. Numele parfumului era asociat cu vedete de cinema ca Ingrid Bergman, Faye Dunaway sau Laurent Bacall. Însă acestea erau vedete oarecum ieșite din modă de cel puțin 20 de ani…
Acesta era și schepsisul. La momentul lansării parfumului (2008) ți se sugera: să fii o femeie ca ele! Să trăiești for ever pe firmament! Să fii cineva! Așa s-a vândut Notorious, care atunci costa vreo 3400 de dolari, probabil la concentrația maximă. Acum se cumpără cu vreo 60 de dolari pe Emag! Trecem peste faptul că descrierea parfumului este una complet năucă și nu prea are legătură cu realitatea, dar nu e scopul articolului nostru să facem corecții.
Rețeta de marketing multiplicată la infinit
O idee genială de marketing este aceasta: pentru că meritați! Care femeie din lumea asta nu-și închipuie că merită tot ce este mai bun în materie de cosmetice!? Cine se vede atât de jalnică încât nu i s-ar cuveni măcar un parfum de soi!? Sau, dacă tot batem la uși deschise, care bărbat nu-și închipuie că i s-ar cuveni o parteneră după care să cadă ochii rivalilor săi!?
Rețeta de marketing este cu succes garantat. Vrei să vinzi un parfum: pentru că-l meriți! Vrei să vinzi o mașină? Cumpăr-o pe aceasta pentru că o meriți din plin! Ați prins ideea desigur, pentru că meritați cel mai bun parfum, cea mai bună mașină, cel mai bun partener…
Parfumuri în România, cum se promovează, cum se vând
Dacă aveți ambiție și știți ce vreți (pentru că meritați!) puteți deveni parfumier. Evident, un parfumier le are cu nasul, le are cu mirosurile și îi place ce face. Altfel nu ne închipuim că s-ar putea face un business sănătos din producția și distribuția de parfumuri.
După ce ți-ai pus la punct afacerea, ea nu va funcționa fără reclamă. Orice ați face, fără puțin marketing, fără promovare inteligentă nu veți vinde. Dacă faceți un curs la Grasse (Franța), capitala mondială a parfumurilor aveți șansa să prindeți idei de marketing. Idei de producție, cum se fac rețetele, cam tot ce ar trebui să știți despre asta. Tot ce este esențial sau o parte, depind cât cheltuiți cu un curs de parfumier.
Rețeta succesului este așadar și o atestare a pregătirii dvs. După cum am scris și noi în „Parfum și parfumier, cum te califici”, mai ales că nici nu costă o avere. Asta depinde însă de felul în care ne raportăm la obiectivul propus. Cum zicea un clasic în viață… dacă vrei să mergi la nuntă îți trebuie totuși un costum mai bun!
Rețeta succesului o puteți studia și din articolele din diverse publicații. De exemplu, felul în care parfumierul Ilulia Preda își face reclamă este unul extrem de inteligent. Citiți articolul…
A treia cale de a vinde parfumuri
Cum vă spuneam și altă dată în site-ul nostru, JFenzi are o altă politică de a vinde parfumuri, una mai discretă oarecum dar și mai tenace în același timp. Noi am ales să vindem sub sloganul „JFenzi, un parfum mereu surprinzător!” Un motto care ne definește.
Fără vedete de cinema, prețurile sunt mici. Fără reclame în ziare. Cu o mână de oameni, cu parfumuri de calitate și la prețuri incredibile! Jfenzi, parfumuri originale și care, cu siguranță, vă vor surprinde mereu. Și mereu…