Despre un armean și Coco Chanel. Și-un pic de Jfenzi…
octombrie 18, 2018Despre parfum, de la petala de iasomie
noiembrie 6, 2018Căutând printre parfumuri și magazine online, încercând să alegeți ceva care să vă definească, veți fi supuși unui asalt comercial foarte intens căruia, dacă nu-i înțelegeți sensul îi veți cădea pradă extrem de ușor. Adică, să fiți convinși că pentru alegerea acelui parfum care să fie numai al dvs. va trebui să vă antrenați la modul cel mai serios. Ce înseamnă antrenament în cazul de față!? Opinăm că aveți nevoie de trei calități de bază: discernământ, un miros normal și o răbdare despre care am putea spune că e una elementară. Altfel spus, respectând acești trei factori veți putea spune că ați ales cu capul.
Pentru ce aveți nevoie de discernământ atunci când cumpărați un parfum!? Nu cumva este doar o glumă chestiunea aceasta? Considerăm că aveți nevoie de discernământ pentru a nu cădea pradă instinctelor vizuale. Marketingul se bazează și pe aspectul vizual. Adică să nu cumpărați un parfum doar cu ochii. La bucătărie se poate spune că se mănâncă și cu ochii…
Cele mai multe firme producătoare de parfumuri recurg la stratagema de a vinde ceva plăcut ochilor. Ori, în cazul în care vă cumpărați un parfum ar trebui să țineți cont de faptul că persoana lângă care veți fi, atunci când vă va mirosi, vă va vedea pe dvs., va fi sedusă de eleganța și senzualitatea pe care o emanați. În mod sigur nu se va gândi la flacon, nu-și va pune întrebarea dacă este din sticlă sau din cristal.
Prietenul dvs. (sau prietena) nu vor fi preocupați în niciun caz de cum arată flaconul cu apă de parfum sau de colonie din care ați pus stropul acela îmbătător. Așadar, încercați să cumpărați pe ideea de persistență a mirosului, pe nota de parfum care să vă încânte. Nu vă luați doar după cât de frumoasă este sticluța, căci ați putea cădea în plasa producătorului, adică să dați banii pe un parfum de slabă calitate dar cu un ambalaj deosebit de frumos.
Parfumurile eterne nu-și schimbă ambalajul
Pentru a demonstra teoria de mai sus vă supunem atenției câteva elemente. De exemplu, renumitul parfum Chanel nr. 5 se vinde în același ambalaj încă de când a fost creat. Adică din 1921! Iar acest lucru se întâmplă numai pentru simplul fapt că la conceperea lui a stat la bază parfumul și nicidecum sticluța.
Există chiar și o legendă, respectiv aceea că forma sticlei de Chanel 5 a fost desenată după conturul Pieței Vendome din Paris, locul în care Coco Chanel și-a petrecut cea mai mare parte din viață. Așadar, rezistența aceleiași sticle de parfum de-a lungul timpului s-ar datora în mod exclusiv importanței secundare a flaconului, căci contează în primul rând parfumul. Asta nu înseamnă că dacă veți găsi la bazar o sticlă de Chanel 5 cu 50 de lei ea este chiar autentică. Tocmai ce vă spuneam, aveți nevoie de discernământ…
Pentru a vă demonstra și cealaltă latură a costurilor vă spunem atenției o scurtă analiză a celui mai scump parfum din lume. Desigur, vom exagera puțin, dar tema de discutat rămâne aceeași. Cel mai scump parfum din lume se pare că este Clive Christian’s Imperial Majesty conform site-ului „The Milliardaire”. Acesta costă nici mai mult nici mai puțin decât 215.000 dolari.
De ce este atât de scump Clive Christian’s !? Păi, în primul rând pentru că parfumul (care se face doar pe bază de comandă) este livrat într-o sticluță din cristal placată cu un diamant de cinci carate. Diamantul singur costă 200.000, apoi montura de aur, broderia cu fir de argint și manopera pentru acestea… Nu spunem că parfumul nu este bun, la vreo mie, două, de dolari cât ar fi. Ar trebui însă să vă puneți întrebarea dacă vă cumpărați un parfum la o mie de dolari dotat cu cristale Swarovsky și montura în ramă de aur, cât costă de fapt parfumul, cât de mult contează aspectul și cât calitatea esenței în sine?
Sperăm însă că ați înțeles ideea. Un ambalaj este totuși doar un ambalaj, nu vă lăsați induși în eroare de cutii și sticluțe scumpe care s-ar putea să ascundă un parfum de slabă calitate.
Ia-ți mirosul cu tine
Spuneam despre simțul mirosului și ne refeream desigur la momentul cumpărării unui parfum, moment în care trebuie să fiți capabili de a distinge între o aromă sau alta. Adică în acel moment nu ar trebui să fiți răcită (sau răcit) și să aveți astfel simțul olfactiv alterat în bună măsură. Există o mulțime de factori care împreună sau separat vă pot afecta.
Printre cauzele care vă pot deregla mirosul, în consecință și capacitatea de a aprecia corect un parfum, se pot enumera ca fiind diferite antibiotice sau medicamente pe care le luați și care vă pot afecta într-o măsură mai mare sau mai mică. Starea de sarcină este și ea una din cauzele de depreciere a capacității olfactive. Se estimează că gravidele pot suferi o diminuare de până la 30% din posibilitatea de a distinge mirosurile diferite, prin urmare și un parfum.
De asemenea lucrul în mediul cu substanțe toxice vă poate afecta. Mai multe despre capacitatea dvs. de a deosebi mirosurile, deci a simți frumusețea parfumurilor, puteți găsi în articolul „Ce factori vă pot afecta simțul mirosului”.
Să mai facem mențiunea că dacă testăm un parfum în același mod dar la persoane diferite, nu înseamnă că vom obține aceleași senzații. Totul diferă în funcție și de pH-ul pielii dvs. și/sau al esenței testate. Concluzia este însă una singură: atunci când încercați un parfum trebuie să fiți capabil din punct de vedere olfactiv la acest lucru.
Răbdarea de a alege
La ce v-ar trebui răbdare când cumpărați o apă de parfum!? Răspunsul derivă din modul în care testați. Pentru că dacă vreți o evaluare corectă ar trebui să procedați cu destulă răbdare atunci când vă aflați într-o parfumerie. Adică nu testați prea multe, aplicați câteva pufuri pe cartonașele de încercare. Așteptați câteva minute și selectați doar acele parfumuri care v-au atras.
După ce ați selecționat câteva care v-au atras atenția, aplicați-le pe piele. Iarăși răbdare 10-15 minute. Apoi rețineți-l pe acela care vi se pare că nu vă obosește și vă place să-l mirosiți. Acela este parfumul dvs.! pentru el ați avut nevoie de răbdare…
Dacă nu aveți răbdare când intrați într-o parfumerie atunci probabil nu veți obține rezultatele dorite. Veți alege un parfum de care probabil vă veți plictisi curând.
Așadar, după ce ați parcurs teoria celor trei factori importanți în alegerea unui parfum, vă invităm să parcurgeți și oferta de la Jfenzi.