Castoreum, esența de parfum legendară
iulie 17, 2019Parfumul ca un jurnal intim; creativitate și muncă
august 8, 2019Ați auzit de parfumurile Sarah Horowitz? Aici, în România, poate este mai puțin cunoscut acest nume. Sarah este un parfumier care lucrează în general pe comenzi personalizate. Face parfumuri unice, după rețetele ei. Cel mai mic tarif este de 1000 de dolari, de la această sumă pleacă cea mai modestă comandă pe care i-o puteți face.
Prețul minim de pornire este motivația pentru care în România un parfum Sara Horowitz este mai puțin cunoscut. Nu ne-am propus însă să-i facem reclamă, ci să analizăm puțin felul în care acest parfumier a ajuns să dețină un brand și ce face pentru a și-l menține. Cum și-l crește…
Încercați parfumurile JFenzi pentru femei! Sunt mereu surprinzătoare…Altfel, așa cum se descrie ea însăși, Sarah este o femeie care încearcă să fie artist, manager și mamă. Pentru ea familia ocupă un loc la fel de important.
Cheia universală: mirosul
Cum deschizi o afacere cu parfumuri? Să vinzi într-un magazin clasic, online sau să fii parfumier? Cam acestea au fost întrebările pe care și le-a pus Sarah Horowitz Thran atunci când se gândea la viitoarea ei carieră. Sau job, cum vreți să-i spuneți, deși americanii caută cariere și nu doar să se angajeze. Iar ei au și noțiunea de arte liberale, deloc echivalentă cu cea de profesie liberală de la noi.
Totul a început la sfârșitul anilor ‘80, proaspătă absolventă a Emerson College din Boston. Sarah simțea că are un viitor în crearea parfumurilor. Un vechi dicton american spune: cea mai bună afacere este să copiezi una care deja are succes. (Așa a apărut franciza…)
Însă Sarah Horowitz dorea nu doar să vândă sau să știe să facă un parfum, ea dorea o sumă a tuturor acestor business-uri. Aceasta a fost ideea ei: să se inspire de la toți din branșa celor care produc și vând parfumuri.
Începutul. Ucenicia
Cine vrea să facă un business trebuie să se priceapă la acesta. Când vinzi mașini trebuie să ai habar ce fel de motor este sub capotă. Dacă vinzi parfumuri ar trebui să știi măcar ce conține fiecare flacon. Sarah Horowitz a dedus că ea va face mai mult, va ști mai mult. A început printr-o muncă asiduuă de peste patru ani într-o mică parfumerie de pe strada Newbury din Boston.
Zi de zi, Sarah, fost ucenic la crearea de parfumuri la comandă pentru clienții individuali, învăța. Învăța practic iar apoi, acasă, citea și experimenta. Mai târziu, Sarah Horowitz va numi perioada ca pe una a „călătoriilor în lumea mirosului”.
După această primă etapă, când a crezut că are deja cunoștințe de bază în crearea parfumurilor din esențe proprii sau comandate, Sarah a cumpărat mica parfumerie împreună cu un prieten și partener. A fost un colosal efort financiar pentru ea și familia ei. Însă domnișoara de atunci a știut să-și cultive fiecare client în parte, să-și sporească prestigiul, să fie cât mai cunoscută.
Idei de parfumuri. Maturizarea businessului
După această muncă asiduă și după ce a considerat că poate avea o afacere pe cont propriu, Sarah și-a vândut partea din magazinul de la Boston și a plecat la Los Angeles. Acolo a pus bazele „Creative Senzualization”, ceea ce mai târziu va deveni „Sarah Horowitz Parfums”.
Femeia cu spiritul antreprenorial atât de dezvoltat se baza însă pe două lucruri. Unul era acela că știa să facă un parfum oricând, cu ochii închiși cum se spune. Al doilea era creativitatea, avea mereu idei noi, se gândea cum să „prindă” din zbor altele.
Idei și mirosuri gratuite
De exemplu, lansarea parfumului „Life’s a Beach” a fost însoțită de o publicitate în „Ca fleur bon”. Nu doar o simplă pagină de descriere și lansare a produsului, ci și realizarea textului de către unul dintre cei mai renumiți blogeri. Apoi, și aici intervine ideea ei genială este că pune la dispoziție cititorilor un flacon de 30 de ml de parfum, pe care-l oferă în mod gratuit.
Genială nu este oferta în sine. În zona produselor care miros sau se cumpără sub o puternică impresie de subiectivitate există tot felul de mostre puse în paginile revistelor sau oferte promoționale distribuite împreună cu alte produse. Genial este modul de atribuire a premiului. Toată lumea era invitată să-și spună părerea și să-și etaleze viziunea despre cum ar trebui să miroase un parfum de plajă.
În acest fel își face o reclamă deosebită. Apoi, ia idei de perfecționare, cum ar trebui să facă un alt produs. Și plătește doar unul, adică acel flacon de 30 ml oferit cadou celei mai bune opinii. Este dacă vreți o diversificare a ofertei și în același timp reducere de costuri. La fel ca televiziunile de știri. Primesc informații pe Whatsapp fără să dea un ban…
Menținerea brandului
Remarcabil pentru această femeie și brandul său „Sarah Horowitz Parfums” este că nu se oprește din cercetare-dezvoltare. După cum spune în interviuri, ea creează mereu. A compune un parfum, a căuta să-l personalizezi după un client anume, va rămâne mereu atuul ei.
Sarah predă cursuri particulare de parfumieri, iar în același timp este director la „The Insitute for Art and Olfaction”. Formează la rândul ei ucenici. Ce altceva și-ar mai dori o femeie, parfumier, om de afaceri și mamă!?