Posted on

Castoreum, esența de parfum legendară

castoreum

Mirosul de castoreum dă o senzație de animal, de lemn, de dulce și cald, de piele și de multe ori îl găsim inclus în clasa de parfumuri chypre. Castoreum este acea secreție a castorului care aproape că a dus la dispariția speciei. Vânat în mod intens în special pentru blana sa, castorul mai este însă „folosit” pentru ceva, să zicem materie primă pentru industria de parfumuri. Esența de castoreum se extrage dintr-o glandă aflată în apropierea anusului. Aroma, mirosul acesteia este folosit de castori pentru a-și marca teritoriul.

Continuă să citești Castoreum, esența de parfum legendară
Posted on

Mosc: parfum, bani și sex-appeal

mosc

Un parfum cu mosc ați mirosit în ultima perioadă? Dacă răspundeți cu da și spuneți că faceți parte dintre adepții parfumurilor naturale, ei bine atunci vă înșelați! Da, poate ați mirosit vreun parfum cu mosc, poate v-ați lăudat cu așa ceva pe la vreo petrecere, dar aproape sigur a fost sintetic. Parfum sintetic, chimic, cum doriți să-i spuneți, dar exact ceea ce spuneți că urâți cel mai mult. Sau în cel mai bun caz ați mirosit o plantă care degajă în cel mai bun caz o aromă asemănătoare.

Și acum să explicăm.

Continuă să citești Mosc: parfum, bani și sex-appeal
Posted on

Parfum natural vs sintetic. Moneda cu două fețe

parfum sinteza

Parfumuri naturale sau parfumuri sintetice? Aceasta este una dintre cele mai frecvente întrebări din industria parfumurilor, o afacere de aproximativ 42 de miliarde de dolari în fiecare an, conform Statista. A devenit aproape tic ca fiecare să întrebe dacă parfumul pe care vrea să-l cumpere este din esență naturală sau din arome de sinteză.

Continuă să citești Parfum natural vs sintetic. Moneda cu două fețe
Posted on

Parfumuri recomadate de JFenzi în 2019

parfum femei si barbati

„Parfumuri de top”, ”Recomandările verii” sau „Ce se mai miroase în 2019!” iată câteva din titlurile cu care suntem îmbiați de marile magazine și de distribuitorii de parfum. Se obișnuiește ca la începutul fiecărei noi campanii, de vară, de Paște, de Crăciun să ni se recomande să facem un anumit cadou.

Continuă să citești Parfumuri recomadate de JFenzi în 2019
Posted on

Cum devii parfumier. În Vest și în România…

parfum fabrica

Vă spuneam în articolul nostru „Parfum, parfumier, cum te califici…” că puteți obține o diplomă de parfumier de la Grasse. Adică din Capitala Mondială a parfumurilor. Cea mai ieftină variantă ar fi aproape de 2000 de euro. Ce înseamnă asta? Că dacă vă interesează să deveniți parfumier nici nu vă trebuie foarte mulți bani. În fond, ce înseamnă 2000 de euro!? Dacă vreți să obțineți această calificare, banii ăștia nu sunt decât un mizilic.

Vă dați însă seama că veți dobândi cunoștințe de exact 2000 de euro, doar nu credeți că veți ajunge un Edison al parfumurilor…

Continuă să citești Cum devii parfumier. În Vest și în România…
Posted on

Cucerește sexul opus. Rețetă unică…

parfum universal

Există o serie de parfumieri care se numesc „de nișă”. Ce sunt aceștia? Sunt acei creatori (putem să le spunem așa, nu!?) care fac parfumuri speciale. Sunt speciale pentru că sunt de serie mică, personalizate pentru gustul (adică mirosul) cuiva, sunt făcute doar din anumite plante sau au anumite scopuri. De exemplu sunt parfumuri preparate pentru aromaterapie, în scopuri medicinale sau strict pentru a cuceri pe cineva.

Continuă să citești Cucerește sexul opus. Rețetă unică…
Posted on

Parfumuri de nișă, ciudate sau doar excentrice

parfum cal

Parfumierii sunt în general de acord că fiecăruia i se potrivește un anumit tip de parfum. Că nu e cazul să dăm pe noi la modul strident, să descărcăm un flacon întreg. Mai mult, unii dintre parfumierii români au idei bine definite despre cultura publicului român în materie de esențe, de mirosuri și, în general, despre tot ce știe un român.

Astfel, Iulia Preda declara într-un interviu că parfumurile de marcă nu sunt pentru o persoană stilată și educată în acest sens. Că oamenii cu personalitate aleg parfumuri speciale, adică de nișă, create special pentru ei. De parfumieri talentați și care păstrează unicitatea fiecărei arome. Să recunoaștem, o idee îndrăzneață într-o Românie care se pricepe la orice. Inclusiv la parfumuri.

Continuă să citești Parfumuri de nișă, ciudate sau doar excentrice
Posted on

Parfum și marketing, clasic și online

parfum de flori

Vom face o mică incursiune în marketingul online vis-a-vis de parfumuri. Vă vom explica de ce au apărut blogerii de nișe sau generaliști. De ce un influencer ar putea fi soluția unei afaceri de succes.

Cine are nevoie de producția de esențe

De pe urma parfumurilor trăiesc mai mulți oameni. Primii care au mirosul ca sursă de existență sunt florarii, dar am putea spune că aceștia nu sunt cei mai importanți. Într-o industrie horticolă, inginerii ar trebui să fie cei care stăpânesc destinele fiecărei flori. Însă un inginer horticol, unul care spune când se pune sămânța, când se udă și când se culege floarea, s-ar putea să nu fie o fire prea prietenoasă. S-ar putea chiar să facă totul așa, ca o rutină.

parfum frezii
Parfum de frezii… bănuiți câte flori necesită un astfel de flacon!?
Continuă să citești Parfum și marketing, clasic și online
Posted on

Rețeta unui parfum de succes: pentru că meritați!

parfum notorious

Marketingul și parfumurile merg mână în mână. Ca să vinzi un parfum trebuie să-i faci reclamă, să-l ridici în slăvi și să spui câteva cuvinte magice. Trebuie să le repeți obsesiv, să le difuzezi pe canalele de promovare, într-un cuvânt ai nevoie de acea poveste care, spusă la nesfârșit, te face și pe tine să o crezi. Aceasta este o variantă despre promovarea celor mai bune parfumuri…

Continuă să citești Rețeta unui parfum de succes: pentru că meritați!